Les réseaux de SwissFoundations s’articulent autour de groupes de travail et de tables rondes thématiques. Il s’agit de plateformes d’échange d’expériences concrètes, mais aussi d’outils pour répondre aux questions d’actualité. Les groupes de travail et les tables rondes sont exclusivement ouverts aux membres.
Avec plus de 13 000 fondations d’utilité publique et un patrimoine d’environ 100 milliards de francs suisses, le secteur suisse des fondations compte parmi les plus importants au monde. En tant que force indépendante, les fondations renforcent le pluralisme dans notre pays et apportent une contribution significative à la diversité sociale et à l’innovation.
La gestion d’une fondation requiert des connaissances précises, concrètes et pratiques. En collaboration avec ses membres et partenaires, SwissFoundations élabore des normes et des instruments pratiques pour la création et la gestion de fondations d’utilité publique en Suisse.
Établie en 2001 à l’initiative de différentes fondations, SwissFoundations est la principale association faîtière des fondations donatrices d’utilité publique en Suisse.
Paid Internship in Digital Fundraising & Social Media Marketing
Das Hungerprojekt Schweiz
Turgi, Schweiz
temps partiel
Tâches
Plan and Execute Digital Fundraising Campaigns: Develop and implement digital fundraising initiatives that are consistent with our strategic goals.
Content Strategy and Management: Create, schedule, and publish content across our digital channels, ensuring alignment with our mission and values. Monitor and analyze performance to optimize results.
Website Management: Regularly update and improve our website, using analytics to enhance user experience and engagement.
Monitor and Report: Track the progress of marketing initiatives and campaigns, providing insights and regular updates to the team.
Support Leadership: Assist the Country Director and Board of Trustees in fundraising activities and other areas as needed.
Exigences
Proficiency in German and Swiss residence are required.
Demonstrated ability to take ownership of responsibilities and be a self-starter, with a high degree of autonomy and the ability to learn.
A collaborative mindset with the ability to work effectively in a team and foster a positive working environment.
Basic understanding of digital marketing concepts, including search engine marketing (SEM), social media marketing, content marketing, and email marketing.
Familiarity with digital tools and platforms commonly used in digital marketing, such as Google AdWords, Google Analytics, WordPress, social media platforms, and email marketing software is a big plus.
Currently enrolled in a bachelor’s or master’s degree program in a relevant field.
Strong written and verbal communication skills, with the ability to convey ideas clearly and effectively.
Suivez l’actualité du secteur des fondations ! Dans la newsletter, nous présentons thèmes clés et discussions actuelles, nous analysons les développements juridiques et politiques et nous vous recommandons des publications et des formations.